به گزارش میراثآریا به نقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خوزستان، غلام شجاعی امروز شنبه 27 دیماه 99 اظهار کرد: «بنابر اجرای ماده آییننامه راهنمایان گردشگری مصوب 94/۹/01 هیئت وزیران و دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی به منظور بررسی نظارت بر نحوه فعالیت راهنمایان گردشگری، رسیدگی به شکایات از راهنمایان و تصمیمگیری در خصوص صدور کارت راهنمایان، این کمیته در استان تشکیل شد.»
او ادامه داد: «اعضای کمیته فنی نظارت بر فعالیت راهنمایان گردشگری استان شامل مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، مدیر حراست، مسئول دفتر بررسی و همکاری ادارهکل، نماینده دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و یک نفر از راهنمایان گردشگری استان است.»
سرپرست معاونت گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی خوزستان با بیان اینکه در استانهایی که تعداد راهنمایان آن بیش از ۳۰ نفر باشد، تشکیل این کمیته الزامی است گفت: «نظارت بر نحوه فعالیت راهنمایان گردشگری، رسیدگی به شکایات از راهنمایان، مصاحبه با متقاضی دریافت کارت راهنما و تصمیمگیری در خصوص صدور کارت این افراد و نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و بر سایر اشخاصی که به هر نحوی با حوزه کاری راهنمایان گردشگری در ارتباط هستند، از مهمترین اهداف تشکیل این کمیته است.»
او افزود: «در اولین جلسه کمیته فنی نظارت بر راهنمایان گردشگری خوزستان با هفت نفر از متقاضیان صدور کارت راهنما مصاحبه شد و کمیسیون برای آن اعلام نظر تخصصی انجام داد و در نهایت با صدور کارت پنج نفر از آنها موافقت شد.»
شجاعی با ابراز خرسندی از تشکیل اولین کمیته فنی نظارت بر فعالیت راهنمایان گردشگری استان، این مهم را سرآغاز توجه به حق و حقوق گردشگران عنوان کرد و افزود: «توجه همهجانبه به حقوق گردشگری و تأمین امنیت روانی و آرامش خاطر گردشگران، عامل مؤثری در جذب گردشگر و تکرار انتخاب استان خوزستان به عنوان مقصد گردشگری خواهد بود.»
در حال حاضر بیش از 120 راهنمای گردشگری کارتدار در استان خوزستان وجود دارند.
انتهای پیام/